Hverdagslykke i alle kanaler

EBhverdagslykke (5)”Den første kaffekoppen på morgenen.”

”Å plukke markblomster rett utenfor inngangsdøren.”

”Hverdagslykke er å rusle rundt med bærbøtta, der en og annen bær havner i munnen.”

”Å ha 10 ekstra minutter til å gå en ny rute på vei til jobb ‪#magic ‪#verdensvennligsteby

”Å lage smoothie med kidsa til frokosten hver lørdag”. 

Dette var noen av svarene vi fikk her hos oss da vi tok en runde på hva vi legger i hverdagslykke. Hverdagslykke har blitt et begrep for å definere små ting og hendelser som gir oss litt ekstra glede, og gjerne i forbindelse med stedet vi bor.  

Engasjert Byrå har vært med helt fra starten av prosessen, da tema skulle velges for årets katalog. I samarbeid med kunden landet vi på Hverdagslykke. Dette sier Art Director Tone om arbeidet med katalogen: ”Å bygge seg et eget hus, hvor alt er flunkende nytt, og du kan få akkurat det du drømmer om – det er hverdagslykke. Alt fra god plass til venner på middag, plass til barnebarn, eget bad for de voksne, stor garderobe, hage, utsikt, nærhet til naturen eller det å sitte på sin egen trapp med kaffekoppen i hånda. Dette er elementer jeg har tatt med meg når jeg tenkte design til den nye katalogen. Vi ønsker å gi inspirasjon til å realisere boligdrømmen. Nordbohus tilpasser kundens ønsker gjennom fleksibilitet og valgmuligheter, og vil vise hvordan de kan bygge hus i hele Norge, for norske forhold.” 

EB Web Blogg NH Katalog 2016

EB Web Blogg NH Katalog 20162

Designet er rent, tydelig, oversiktlig, informativt og ærlig. Dette gjenspeiler kvaliteten til Nordbohus og menneskene som jobber der. Katalogen er fylt til randen av bilder fra boliger som allerede er ferdig og spenstige 3D-illustrasjoner – her er det lett å la seg inspirere! Olav-Inge Alfheim er både Nordbohus-forhandler og prisbelønt fotograf, og hans fantastiske panoramabilder tar pusten fra enhver. Foran hver huskategori finner du bildene hans som gjenspeiler husene du vil bli kjent med. Hverdagslykke starter med å bla i Nordbohuskatalogen. Den trykte huskatalogen er fortsatt en bauta for de som vurderer å skape et nytt hjem, det er stadig noe eget med å bla frem og tilbake og drømme seg bort.

EB Web Blogg NH Katalog 20163

EB Web Blogg NH Katalog 20166

EB Web Blogg NH Katalog 20167

EB Web Blogg NH Katalog 20168 

Her finnes hus for små og store familier, hus for unge og hus for eldre. Om du skulle befinne deg i en av målgruppene er sjansen stor for at du har sett kommunikasjon fra Nordbohus den siste tiden. Rett mix av annonsering på trykte og digitale flater er essensielt for å skape oppmerksomheten som trengs. Nordbohus har valgt en god blanding av strategisk plasserte banner- og printannonser, film og content i form av blant annet ulike bloggsamarbeid. De er også først ut i bransjen med å ta katalogen sin over i virtual reality. Besøker du en Nordbohusforhandler, kan du nemlig gå på visning i alle husene i katalogen gjennom VR-briller, og dermed bli kjent med drømmehuset ditt på en helt ny måte. Vi har selv prøvd det og det fungerer veldig bra! Nyheten skaper oppmerksomhet, og når det er bloggere målgruppen identifiserer seg med blir det også troverdig.

I tillegg er Nordbohus aktiv i egne sosiale medier, på blant annet Instagram som er en stor inspirasjonskilde for hus- og interiørinteresserte. Her kan også #hverdagslykke leve sitt eget liv, gjennom delinger fra det norske folket. Alle disse elementene, med huskatalogen som grunnpilar, gjør at Nordbohus befester sin sterke merkevare og fremstår som både solid og fremtidsrettet, og vi er stolte av å være med på laget! 

IMG_3669 (1)

#Hverdagslykken blomstrer på sosiale medier, og hver dag i mange hjem, og om lykkestreifet skulle ende opp som dette (#bakfasaden hos vår grafiske designer), så er det også helt greit :-)

comments powered by Disqus