Knit Me - et mønsterprosjekt

Strikking er trendy som aldri før, og mange sammenligner den tradisjonsrike hobbyen med terapi på linje med mindfulness. Gründer Trine Johnsen vil gjøre strikking enda mer tilgjengelig og sammen med Engasjert Byrå og støtte fra Innovasjon Norge har hun satt sin gode idé - komplette "strikkepakker to go" ut i livet. Engasjert Byrå har bidratt på flere plan, fra forretningsrådgiving til produktutvikling, og vi har utformet produktets visuelle identitet. 

Logoen som er inspirert av garnnøstet, er både tradisjonell og fremtidsrettet og en tydelig avsender i butikkhylla. 

Knit Me Identitet Web (3)

 

Engasjert Byrå har også vært med på utvikling av emballasje, gjennom material- og fargevalg, merking og prototyper. Strikkepakkene kommer i en solid og elegant ullpose, med mange gjenbruksmuligheter. Den er enkel å ta med seg, og vil være en super gaveidé. Derfor er målet at produktet skal være tilgjengelig både hos garn- og husfildsbutikker og mer utradisjonelle utsalgssteder der folk ferdes. 

Knit Me Identitet Web2 (1)

 

Logo og identitet brukt på visittkort og labels. 

Knit Me Identitet Web3

Knit Me Identitet Web4

Vi heier på gründere som tør å satse, og er stolte over det flotte resultatet vi har fått til sammen. Gode idéer blir enda bedre når de blir visualisert gjennom strategisk design. Strikkepakkene kan du blant annet finne hos Husfliden og Bebito Trondheim.

comments powered by Disqus