Hverdagslykke i alle kanaler

EBhverdagslykke (5)”Den første kaffekoppen på morgenen.”

”Å plukke markblomster rett utenfor inngangsdøren.”

”Hverdagslykke er å rusle rundt med bærbøtta, der en og annen bær havner i munnen.”

”Å ha 10 ekstra minutter til å gå en ny rute på vei til jobb ‪#magic ‪#verdensvennligsteby

”Å lage smoothie med kidsa til frokosten hver lørdag”. 

Dette var noen av svarene vi fikk her hos oss da vi tok en runde på hva vi legger i hverdagslykke. Hverdagslykke har blitt et begrep for å definere små ting og hendelser som gir oss litt ekstra glede, og gjerne i forbindelse med stedet vi bor.  

Engasjert Byrå har vært med helt fra starten av prosessen, da tema skulle velges for årets katalog. I samarbeid med kunden landet vi på Hverdagslykke. Dette sier Art Director Tone om arbeidet med katalogen: ”Å bygge seg et eget hus, hvor alt er flunkende nytt, og du kan få akkurat det du drømmer om – det er hverdagslykke. Alt fra god plass til venner på middag, plass til barnebarn, eget bad for de voksne, stor garderobe, hage, utsikt, nærhet til naturen eller det å sitte på sin egen trapp med kaffekoppen i hånda. Dette er elementer jeg har tatt med meg når jeg tenkte design til den nye katalogen. Vi ønsker å gi inspirasjon til å realisere boligdrømmen. Nordbohus tilpasser kundens ønsker gjennom fleksibilitet og valgmuligheter, og vil vise hvordan de kan bygge hus i hele Norge, for norske forhold.” 

EB Web Blogg NH Katalog 2016

EB Web Blogg NH Katalog 20162

Designet er rent, tydelig, oversiktlig, informativt og ærlig. Dette gjenspeiler kvaliteten til Nordbohus og menneskene som jobber der. Katalogen er fylt til randen av bilder fra boliger som allerede er ferdig og spenstige 3D-illustrasjoner – her er det lett å la seg inspirere! Olav-Inge Alfheim er både Nordbohus-forhandler og prisbelønt fotograf, og hans fantastiske panoramabilder tar pusten fra enhver. Foran hver huskategori finner du bildene hans som gjenspeiler husene du vil bli kjent med. Hverdagslykke starter med å bla i Nordbohuskatalogen. Den trykte huskatalogen er fortsatt en bauta for de som vurderer å skape et nytt hjem, det er stadig noe eget med å bla frem og tilbake og drømme seg bort.

EB Web Blogg NH Katalog 20163

EB Web Blogg NH Katalog 20166

EB Web Blogg NH Katalog 20167

EB Web Blogg NH Katalog 20168 

Her finnes hus for små og store familier, hus for unge og hus for eldre. Om du skulle befinne deg i en av målgruppene er sjansen stor for at du har sett kommunikasjon fra Nordbohus den siste tiden. Rett mix av annonsering på trykte og digitale flater er essensielt for å skape oppmerksomheten som trengs. Nordbohus har valgt en god blanding av strategisk plasserte banner- og printannonser, film og content i form av blant annet ulike bloggsamarbeid. De er også først ut i bransjen med å ta katalogen sin over i virtual reality. Besøker du en Nordbohusforhandler, kan du nemlig gå på visning i alle husene i katalogen gjennom VR-briller, og dermed bli kjent med drømmehuset ditt på en helt ny måte. Vi har selv prøvd det og det fungerer veldig bra! Nyheten skaper oppmerksomhet, og når det er bloggere målgruppen identifiserer seg med blir det også troverdig.

I tillegg er Nordbohus aktiv i egne sosiale medier, på blant annet Instagram som er en stor inspirasjonskilde for hus- og interiørinteresserte. Her kan også #hverdagslykke leve sitt eget liv, gjennom delinger fra det norske folket. Alle disse elementene, med huskatalogen som grunnpilar, gjør at Nordbohus befester sin sterke merkevare og fremstår som både solid og fremtidsrettet, og vi er stolte av å være med på laget! 

IMG_3669 (1)

#Hverdagslykken blomstrer på sosiale medier, og hver dag i mange hjem, og om lykkestreifet skulle ende opp som dette (#bakfasaden hos vår grafiske designer), så er det også helt greit :-)

comments powered by Disqus

Vennligheten kommer – mellom to permer

Endelig er den her! Etter en storslagen innsats fra mange engasjerte mennesker. Boka ”Vennligheten kommer” lanseres den 19. november.

For oss i Engasjert Byrå har det vært en reise. Fra ideen og drømmen om vennlighetsbok og fram til at den solgule boka – solskinn i bokhylla – kom i kassevis fra trykkeriet en tidlig novemberdag.

I gjennomføringsmodus, salgsmodus og prosjektledelse har Marianne Danielsen drevet mye av prosessen framover. Så kom det herlig vind i seilene når vår eminente forfatter Siri Thue ble med oss på ferden. Hun har klekket ut, funnet, vunnet, møtt og skrevet om de flotte menneskene som fyller boka. Ja, for det har blitt like mye en mulighet til å møte spennende mennesker med et blikk for vennlighet og vennlige tanker – som en vanlig bok. For å gi samtalene ytterligere farge og liv, har den dyktige fotografen Kim Ramberghaug tatt bilder. Gled deg! Tone Engberg har stått for stilsikkert og vakkert bokdesign. Sammensmeltingen av titler, tekster, foto og grafikk har løftet helheten til den perfekte gavebok. Alt ble gjort sånn at vi stolt kunne sende et ferdig manus og en layout til trykking på Skipnes. Og for en bok de har trykket!

Bak alle disse dyktige involverte er vi mange flere som har heiet, markedsført, solgt, framsnakket, diskutert, lest korrektur og ment en hel masse. 

Boka har blitt forhåndssolgt gjennom crowdsourcing. Privatpersoner har slått til, bedrifter har kjøpt større mengder og distribusjonkanaler og utsalgssteder har sagt seg villig til å selge den nå når den kommer ut. 

Du kan selvfølgelig kjøpe den du også. Enten kan du ta kontakt med oss på Engasjert Byrå – catharina.melhus@engasjertbyra.no eller kjøpe den via vår e-handelsløsning http://vennlighetenkommer.tictail.com. Du finner også boka hos bl.a. Norli, Ark (Bruns og Sirkus), Tanum, Notabene Byhaven, Narvesen Midtbyen, Tulla Fischer, Nyfiken, Mathallen, Trondheim Torg og St. Olavs hospital.Boka koster 250,- ved bestilling fram til 19. november – etter det vil den koste 299,-.

Boklanseringen blir på fantastiske Mathallen i Trondheim den 19. november kl 19.30. Møt forfatteren og noen av de fine folka som boka handler om. Meld deg på her: https://www.facebook.com/events/205557252948175/

 

Lørdag 14. november finner du for øvrig vennlige ambassadører på Nordre. Kl. 10-14 kan du høre mer om hvordan flere og flere jobber for å gjøre Trondheim til en enda vennligere by. 

For å høre enda mer om ”Vennligheten Kommer” og initiativet med å gjøre Trondheim til verdens vennligste by, kan du også få med deg Kolbjørn Nordvik som bidrar på TEDx på Byscenen – søndag 15. november.  Billetter kjøper du her http://tedxtrondheim.com/

 

comments powered by Disqus

Kom deg på kamp!

Etter RBKs strålende sesongstart er det igjen duket for fulle tribuner og mye moro på Lerkendal. Den beste måten å komme seg til stadion er å reise kollektivt, og dermed slippe unna både trafikkaos og parkeringsproblemer. Her ser du smakebiter fra vår digitale kampanje for AtB. Den kan ellers sees på Facebook og Instagram, på RBKs nettsider og som arenareklame under kampene. AtB benytter samtidig anledning til å informere om sesongens rutendringer utover året.

At B_RBK

At B_RBK2

At B_RBK22

PS: Neste hjemmekamp på Lerkendal er førstkommende torsdag! 

comments powered by Disqus

AtB takker sine glade passasjerer

Hver eneste dag frakter AtB 100 000 passasjerer, bare i trondheimsregionen. Det betyr en formidabel økning i antall kollektivreisende i løpet av de siste årene. På vegne av miljøet, andre trafikanter - som får bedre plass på veiene - og ikke minst kommende generasjoner, ønsker AtB å takke alle som velger å reise kollektivt. Kampanjen som er utformet av oss og illustrert av Renate Thor Andersen, gikk på lufta etter påske og pågår enda. Under ser du noen av elementene. En riktig god vår med masse frisk luft ønskes dere alle!

 

Takk2

Takk3

Takk4

Takk5

Takk6

Takk7

comments powered by Disqus

Tiddelibom og bomfallera – grønne, gode busser er nyttige å ha!

For noen uker siden ble vi AtB sin nye samarbeidspartner. Det første synlige beviset på samarbeidet er en kampanje som minner om at det nå er blitt enda smartere å reise kollektivt - da slipper du jo blant annet å betale ekstra for å passere gamle og nye tiddeiibom´er...

Dessuten vet vi jo at mer kollektivtrafikk betyr mindre biltrafikk i gatene og at det dermed er bra for miljøet. En vinn-vinn-situasjon med andre ord. Vi gleder oss til videre samarbeid med trøndernes eget kollektivselskap. Nedenfor ser du deler av kampanjen, som i tillegg til adshels også gikk på lufta på radio, i aviser og på digitale flater.

 

At B_Bom (1)

At B_Bom2

At B_Bom3

 

 

comments powered by Disqus