• Forrige
  • 1
  • Neste

GULLIMUNN - en suksessoppskrift

Gullimunn _gjeng3

Om du var på Trøndersk Matfestival i forrige uke la du kanskje merke til denne glade gjengen fra Innherred, kanskje hørte du dem også stemme i med sin egen rungende urkorn-sang. De engasjerte og dyktige gründerne ble nominert til beste stand under festivalen, derfor vil vi benytte anledningen til å fortelle litt om vårt samarbeid med å utvikle identiteten deres.

Engasjert Byrå har vært så heldig å få være med på denne prosessen helt fra starten, fra de 4 gårdene gikk sammen om produksjon av gamle kornsorter som er så bra for både kropp og gane. Høyt næringsinnhold, mykere glutenstruktur (=bedre for magen) og ikke minst mer smak, det var ingen tvil - navnet måtte bli GULLIMUNN. Dette kom vi fram til etter en workshop sammen med gründerne selv. Vi starter gjerne identitetsjobben med denne type workshop. Nyttig for oss, for da får vi best mulig innblikk i hvordan kunden ønsker å fremstå, og bra for kunden som får eierskap og og en profil han lett kan identifisere seg med, siden han selv har tatt del i prosessen.

Når navnet var klart, var det opp til AD Ingunn å utforme identiteten. Det måtte bli slik. Ingunn baker sent og tidlig, og har et spesielt blikk for sterk og synlig design, noe som må til når et produkt skal konkurrere i butikkhyllene. Her ser du noen glimt fra det som er laget til nå.

Gullimunn _logo1

Med et mykt og feminint navn som GULLIMUNN måtte logoen bli litt mer maskulin og tøff. Inspirert av svimerket og med fokus på selve kornaksen ble logoen tydelig og lett gjenkjennbar. 

 
Gullimunn _logo2
 Gullimunn _mønster
 
Gullimunn _etiketter
 Brødposer
Gullimunn _nettside

Som en del av identiteten laget vi også forslag på generell stand. Det tok GULLIMUNN med seg elementer fra på Matfestivalen, og vi blir selvsagt stolte når kunden inspireres til å ta i bruk og forvalte identiteten sin, og til og med bli nominert for det.

Om du ble fristet til å prøve de fantastiske produktene, vil vi anbefale å starte med
Ingunns beste matpakkebrød. Enkelt og utrolig godt, både i matpakke og til aioli ved middagsbordet. Saftig og holder seg ferskt lenge. En garantert suksessoppskrift :-)

Brødbakst

 

300 g Spelt sikta
100 g Spelt sammalt fin eller Dala landhvete sammalt fin
50 g Svedjerug sammalt fin
100 g havregryn
0,5 ts tørrgjær
1 ts salt
1 ts flytende honning
4 dl kaldt vann
Solsikke- og gresskarkjerner til topping

Røres sammen og helles i en brødform som smøres med rapsolje først.
Strø solsikke- og gresskarkjerner på toppen. La brødformen stå på kjøkkenbenken til neste dag (eller ca 10 timer). Stekes i ovn på 200 gr i ca 45 min, og avkjøles på rist.
Vel bekomme!

comments powered by Disqus

Økologisk gull på Gjennomføringskraft 2016

I forrige uke arrangerte vi "Gjennomføringskraft 2016" i Olavshallen, med spennende innhold og ny inspirasjon for medlemmene i nettverket vårt "Rause relasjoner". 

En av pausene var ekstra velsmakende, da serverte vi nemlig is fra vår kunde Reins Kloster. Iskøen var lang, og godordene mange, derfor vil vi benytte anledningen til å presentere kunden og vise litt av jobben vi har gjort med den visuelle identiteten deres. 

På den tradisjonsrike gården Reins Kloster i Rissa foregår det mye spennende. Blant annet produserer de håndlaget iskrem med flere fristende smaker, utelukkende basert på naturlige økologiske råvarer. Hans Horneman, som er 10. generasjons driver av Reins Kloster, sier det slik: "Vi er veldig opptatt av at vi ikke skal bruke gift eller kunstgjødsel. Basisen for maten vi lager skal være så god som overhodet mulig. Det er vårt lille bidrag til en bedre verden." Iskremen produseres helt fra grunnen av, og finnes i følgende smaksvarianter: Vanilje, sjokolade, jordbær, honning/anis, safran/pinjekjerner, konjakk/svisker og karamell. Hver iskrem har sin egen spesialoppskrift, så her er det ikke snakk om å sette smak til en felles grunnmiks, slik mange iskremprodusenter gjør. Dette er genuine saker. Økologisk gull! Det ville vi også gjenspeile i designen, derfor ble gullet et gjennomgående element i emballasjen.  

Reins Kloster er altså en ekte småskalaprodusent, som i tillegg til is varter opp med ulike ølsorter og utsøkt akevitt. Dessuten distribuerer de varene selv. Per i dag finner vi iskremen i butikker og kaféer fra Steinkjer i nord til Eidsvoll i sør, så man forstår at gårdsfolket har litt av hvert å henge fingrene i. 

Vi i Engasjert Byrå ønsker Reins Kloster lykke til med godsakene, og takker for at vi får være med på å gi produktene deres et ansikt som forhåpentlig vil falle i smak hos et stort publikum. Samtidig oppfordrer vi alle til å støtte de mange gode småskalaprodusentene rundt oss. Det smaker godt - på alle vis!



EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %20630

EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %206303
EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %206304
EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %206305
Reins _gfk _blogg2
Reins _gfk _blogg
comments powered by Disqus

Knit Me - et mønsterprosjekt

Strikking er trendy som aldri før, og mange sammenligner den tradisjonsrike hobbyen med terapi på linje med mindfulness. Gründer Trine Johnsen vil gjøre strikking enda mer tilgjengelig og sammen med Engasjert Byrå og støtte fra Innovasjon Norge har hun satt sin gode idé - komplette "strikkepakker to go" ut i livet. Engasjert Byrå har bidratt på flere plan, fra forretningsrådgiving til produktutvikling, og vi har utformet produktets visuelle identitet. 

Logoen som er inspirert av garnnøstet, er både tradisjonell og fremtidsrettet og en tydelig avsender i butikkhylla. 

Knit Me Identitet Web (3)

 

Engasjert Byrå har også vært med på utvikling av emballasje, gjennom material- og fargevalg, merking og prototyper. Strikkepakkene kommer i en solid og elegant ullpose, med mange gjenbruksmuligheter. Den er enkel å ta med seg, og vil være en super gaveidé. Derfor er målet at produktet skal være tilgjengelig både hos garn- og husfildsbutikker og mer utradisjonelle utsalgssteder der folk ferdes. 

Knit Me Identitet Web2 (1)

 

Logo og identitet brukt på visittkort og labels. 

Knit Me Identitet Web3

Knit Me Identitet Web4

Vi heier på gründere som tør å satse, og er stolte over det flotte resultatet vi har fått til sammen. Gode idéer blir enda bedre når de blir visualisert gjennom strategisk design. Strikkepakkene kan du blant annet finne hos Husfliden og Bebito Trondheim.

comments powered by Disqus

Økologisk gull

På den tradisjonsrike gården Reins Kloster i Rissa foregår det mye spennende. Blant annet produserer de håndlaget iskrem med flere fristende smaker, utelukkende basert på naturlige økologiske råvarer. Hans Horneman, som er 10. generasjons driver av Reins Kloster, sier det slik: "Vi er veldig opptatt av at vi ikke skal bruke gift eller kunstgjødsel. Basisen for maten vi lager skal være så god som overhodet mulig. Det er vårt lille bidrag til en bedre verden." Iskremen produseres helt fra grunnen av, og finnes i følgende smaksvarianter: Vanilje, sjokolade, jordbær, honning/anis, safran/pinjekjerner, konjakk/svisker og karamell. Hver iskrem har sin egen spesialoppskrift, så her er det ikke snakk om å sette smak til en felles grunnmiks, slik mange iskremprodusenter gjør. Dette er genuine saker. Økologisk gull! Det ville vi også gjenspeile i designen, derfor ble gullet et gjennomgående element i emballasjen.  

Reins Kloster er altså en ekte småskalaprodusent, som i tillegg til is varter opp med ulike ølsorter og utsøkt akevitt. Dessuten distribuerer de varene selv. Per i dag finner vi iskremen i butikker og kaféer fra Steinkjer i nord til Eidsvoll i sør, så man forstår at gårdsfolket har litt av hvert å henge fingrene i. 

Vi i Engasjert Byrå ønsker Reins Kloster lykke til med godsakene, og takker for at vi får være med på å gi produktene deres et ansikt som forhåpentlig vil falle i smak hos et stort publikum. Samtidig oppfordrer vi alle til å støtte de mange gode småskalaprodusentene rundt oss. Det smaker godt - på alle vis!



EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %20630

EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %206302

EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %206303
EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %206304
EB%20web %20Reins %20Kloster %20Iskrem %206305
comments powered by Disqus

Men hva gjør dere egentlig?

Engasjert Byrå viser seg som en engasjert initiativtaker eller bidragsyter i flere sammenhenger i Trondheimsregionen. Vi fronter det vi mener er gode saker, vi arbeider med gode initiativ og vi kommenterer aktuelle tema. Vi er en synlig aktør – og vi stikker oss frem.

Når jeg møter mennesker, får jeg ofte kommentaren:

-"Ja, Engasjert Byrå har jeg hørt om - men hva GJØR dere egentlig?"

Når vi fronter "Trondheim - Verdens vennligste by" viser vi at vi evner å løfte en viktig sak, utvikle et konsept, skape engasjement som utløser handling, tar i bruk nettverket vårt og formidler budskapet via flere kanaler. Vi løfter saken fordi vi mener den er viktig - og vi bruker vår kompetanse til å formidle budskapet.

Det samme gjelder initiativet Gi bort dagen. Vi er opptatt av samfunnsansvar og ser et behov, vi utvikler et konsept og vi engasjerer givere og mottakere over hele landet. Vi setter samfunnsansvar i system - og skaper en kraft for frivillighet og giverglede.

Vi er 14 mennesker som arbeider i Engasjert Byrå - og de to prosjektene jeg henviser til over bygger på vår frivillighet. Så hva er det vi lever av?

Vi lever av å levere tjenester innen to områder - Visuell og Prosess.

På den visuelle avdelingen jobber vi med identitetsdesign, emballasjedesign og identitet i interiør. Her har vi en rekke gode referanser på prosjekter vi har gjennomført med god effekt. Leder av denne avdelingen er Tone Engberg.

På avdeling for Prosess arbeider vi med verdiprosesser, lederutvikling, mennesker som merkevarebyggere og mennesker i omstilling. Vi utvikler kommunikasjonsplattformer og legger markedsstrategier. I tillegg holder vi foredrag innen ulike temaer og spesielt innen viktigheten av verdier, påfyll av energi og bevisstgjøring av egenmotivasjon. Vi har gode referanser og deler dem gjerne.

Vi bruker ulike metodikk og arbeidsform avhengig av oppgavene - eksempelvis rådgiving, workshops, prosessledelse, coaching, foredrag, kurs, mentoring, analyse, innsikt og intervjuer.

Prosessavdelingen ledes av Marianne Danielsen.

I tillegg har vi kontor i Oslo som ledes av Linn Kathrin Bergset. Her  jobber vi med å videreutvikle nettverket vårt og formidle vår kompetanse til stadig nye kunder.

Så hva gjør vi egentlig? Engasjert Byrå er et endringsbyrå - vi skaper engasjement som utløser handling og resultater for kundene våre. Gi bort dagen og #VennlighetenKommer er gode eksempler på hvordan vi jobber med saker vi brenner for.

Har du lyst til å vite mer - så vil vi gjerne møte deg. Ta bare kontakt!

/Marianne

 

 

comments powered by Disqus